Tröskellöpning i månens sken

God morgon.
Har just ätit en god hotellfrukost på Gustaf Fröding hotell i Karlstad. Smakar alltid bra med frukost på hotell, under förutsättning att det inte blir för ofta. Nu har jag bott borta de senaste tre lediga helgerna, så det blir nog bra med ett "hotelluppehåll" efter i dag.
I går kväll passade jag på att aktivera mig ordentligt. Med 25 minuters tröskellöpning i månskenet fick både hjärta och lungor jobba. Det var ett riktigt bra pass och det kändes faktiskt fantastiskt bra att springa hårt. La ansträngningen på precis rätt nivå. Det var jobbigt men aldrig så jobbigt att jag ville ge upp. De sista två minuterna la jag i en lång uppförsbacke - och då kändes det som mest. I morgon är ett betydligt lugnare pass inplanerat. Blir bra det med. Ha det gött! PS. Ursäkta för teckenstorlekens avvikelse från övriga inlägg. Vet inte riktigt vad som har hänt. Kan tyvärr inte ändra på det heller. Hur jag än försöker... DS.





Kolla! Ser ni? Där är månen. "Måna i Kallsta..."


FAKTA:

Tröskellöpningen var 25 minuter lång och sprangs med en upplevd ansträngning som kan beskrivas som ganska jobbig, på gränsen till riktigt jobbig - utan att bli "riktigt jobbig". Medeltempot under dessa 25 minuter blev 4:40 per kilometer. Den sista delen, i en ca 400 meter lång uppförsbacke, tryckte jag på som mest (eftersom jag visste att tröskelträningen snart var slut). Då var tempot nere i 4:24. DET vore ett skönt tempo att orka hålla i en hel mil... ;)  (milen på 44 minuter)

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet