Ny smärta i kroppen...

Den här morgonen sov jag och Selma ända till halv tio. Behövdes eftersom jag har ett par nätters arbete framför mig. Är glad att Selma gillar att sova länge. Har hon bara fått maten tidigt på morgonen så är hon nöjd. Gå ut kan hon vänta med hur länge som helst, känns det som. I dag dröjde det till efter tio.


Selma

7 km i går - 7 km i dag


Rundan vi gick på Billingen var precis samma runda som jag sprang i går. Då var det ett svettigt intervallpass som gällde, så betydligt behagligare i dag. I alla fall mindre svettigt. Men jag klagar inte på träningsdagen i går. Den var bra! Intervallerna var tre stycken till antalet, kilometerlånga och i det tempo jag en gång önskar kunna hålla i en hel mil. Ja, i går gick lite snabbare i intervallerna till och med... Det var ett jobbigt pass - men helt okej. Kändes bra.


Mina 2x7km gick blandat på Gröna milen och Gula femman


Efter de totalt sprungna kilometerna på berget, körde jag ner till gymmet för ett styrkepass. När jag klev ur bilen kände jag hur det smärtade på övre delen av bäckenet, höger sida, vilket var något nytt för mig. Gick bra att styrketräna men smärtan sitter kvar i dag med. Vet inte om det handlar om någon slags sträckning eller om det är någon form av träningsvärk. Mest troliga är att det härrör från min spökande ländrygg. Får väl avvakta och se vad som händer. Ska till sjukgymnasten i mitten av oktober igen, men hoppas det gått över till dess.


Efter gårdagens två träningspass och smärta i högersidan

Här sitter det! Inte skönt... :(


I morgon kommer ett inlägg som tar oss tillbaka till den 17 augusti 2013. Då sprang jag och ett par tjejer Midnattsloppet Maskerad. Det var också starten på en tradition då vi varje år åker tillsammans till Stockholm för deltagande i Midnattsloppet. Hoppas du vill läsa om detta. :)

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet