Bengts vänner på Billingestafetten

För tredje året i rad ställde Bengts vänner upp med ett femmannalag i Billingestafetten. I år hade 301 lag anmält sig, och nästan alla lag startade. Det innebar att rätt många människor var på plats. Köerna med bilar upp mot berget var kilometerlånga och starten fick flyttas fram så att alla skulle hinna parkera och komma till start. Till nästa gång får vi hoppas att den stora parkeringsplatsen är bättre anpassad och att folk begriper att de ska samåka.

Men nu till stafetten. Både jag, Anna och Stefan kände av helgen i Helsingborg. Själv var jag rejält trött och ville väl egentligen helst ha stannat hemma i kväll. Men jag bestämde mig att ge vad jag kunde. Och det gjorde alla andra med! Tillsammans tog vi Bengts vänner till plats 50 av 270 startande lag. Det var väl bra? Jag tycker det var grymt bra! Tiden blev 1.14:10.

Efteråt åt vi av picknick-kassen som vi fick med oss. Trevligt att sitta där å äta banan samtidigt som man såg övriga lag kämpa på banan...


Claes, Jacob, Anna, Stefan och jag = Lag Bengts vänner i Billingestafetten.
Vi sitter faktiskt i samma ordning som vi sprang, dvs Claes först...


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet