Min största utmaning väntar

Mycket tjat i bloggen om det maraton som väntar mig på lördag. Men det här är min största löputmaning, som nu bara ligger några timmar framför mig. I morgon (fredag) drar tre av Bengts vänner iväg söderut med Helsingborg som destination. Två av oss ska springa ett helt maraton, den tredje springer ett halvt. Det pirrar en del i magen nu...


Pustar ut på balkongen efter kvällens korta "wake up run". Drygt 3 km löpning med fyra intervaller á 1 min för att påminna kroppen om att något är på gång. Två intervaller uppför, den tredje slätt och den fjärde nedför. Bra tryck! Bra svettig efteråt. Lär man bli i värmen i Helsingborg på lördag också. Det snackas om sol och högsommarvärme där... Usch!!! 


Men det ska nog bli bra. Jag känner mig trygg i det upplägg jag bestämt mig för - och även om jag egentligen tror att jag kan fixa ett maraton under fyra timmar så vet jag att formen inte riktigt finns än. Konditionen är nog inga problem, men kroppen behöver mer tillvänjning för långa distanser. Rygg och ben behöver sitt! Därför har jag satt lördagens mål på att först och främst klara av hela maran (brons), i andra hand under 5 timmar (silver) och i tredje hand på 4.40:59 eller snabbare (guld). Blir det inte DNS eller DNF så har jag alltså fixat mitt mål.

Men nu ska jag sova! Sömn är viktigt. Åtta timmar får det bli. Sen upp å äta gröt, packa och gå ut med hunden. Efter det sätter vi oss i bilen och drar iväg. Hoppas på en trevlig helg i den skånska staden, och vill ni se mer - gå in på min Instagram (Insta-story) å kolla. Lägger upp grejer där under hela helgen... Morsning!

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet