Jag har grejat mitt första maraton!!!

Hej på er!

Det var en mäktig känsla att springa upploppet på strandpromenaden i centrala Helsingborg i dag. Bakom mig hade jag ett fyrtiotal kilometer och nu kunde jag glädjas åt nedräkningen i hundrametersintervaller som stod skrivet i asfalten. Jag och Stefan sprang ihop det sista - och vi hade peppat varann med positiva tillrop sedan vi träffades vid 30 km. Nu är det bara Lila milen kvar, sa vi när en mil återstod. Nu är det femman på berget, och så vidare. När 400 meters-markeringen dök upp strax före mål sa vi att nu är det bara ett varv på Pansarvallen.


Den planerade målgesten utfördes vid målgång såklart...


När vi ökade farten in över mållinjen var det en helt otroligt skön feeling att detta var över. Helsingborg upplevde en av sommarens varmaste dagar och själva utmaningen att springa en mara i det vädret blev inte direkt lättare. Men vi grejade det alltså! Så jädrans gött!!! Min tid blev 4.35:04 - vilket var nästan 6 minuter bättre än den bästa tid jag vågat hoppats på. Ett personbästa i längsta löpdistans också.

Nu finns en "race report" på Fakta & fördjupningar



Medaljen

Fyllde på depåerna med pizza några timmar efter målgång...



Vid havet njöt vi av att se solen gå ner. Anna hade klarat sin halvmara på under två timmar, och Stefan och jag hade grejat ett helt maraton. Då var vi väl ändå värda en vacker solnedgång på sommarens sista dag?

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet