Distansrekord i sommarvärmen

Jag orkar egentligen inte skriva just nu, för långlöpningen tog all energi från kropp och själ. Men jag skulle gärna vilja berätta att jag fixade "superlånglöpningen" i kväll. Personligt distansrekord med drygt 2 kilometer gav totalt 35 kilometers löpning med intervaller efter 15 kilometer. Det känns jättebra att ha fixat en sådan här lång löpning. I 25 graders värme dessutom. En riktig långfredag...




Sprang på järnvägsbanken mot Varnhem och hamnade så småningom i Höjentorp nära Eggby i Skara. Där vände jag och sprang samma väg tillbaka hem. Det tar på muskler och krafter när man springer över Billingen. Först upp, sen ner, sen upp igen för att sedan få avsluta med nedför. Det blev många höjdmeter och dessa känns i benen nu - och det lär kännas ordentligt i morgon. Men jag fixade det!!! :) Nu ska jag fundera på om jag ska ställa upp i Helsingborg Marathon den 31 augusti eller inte. Beror på hur kroppen reagerar de närmaste dagarna...


Färdig på mer än ett sätt



Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet