Under 50 minuter på milen!

Tröskelträningen verkar ge resultat! I kväll sprang jag milen på mindre än 50 minuter igen - för första gången sedan hösten 2017. Känns jätteroligt att vara tillbaka på den nivån. Nu känner jag att jag kan springa Midnattsloppet i Stockholm utan någon som helst press. Jag vet redan att jag klarar av den där magiska gränsen. Men visst ska jag försöka genomföra en snabb mil i huvudstan...

Dagens träning startade i Varnhem och sprangs sedan över Billingen in till Skövde. Ansträngningen var hög men behaglig. Precis på den där sub-tröskelnivån jag vill vara när jag ska ta i. Inte ens den inledande 6 kilometer långa uppförsbacken stoppade mig. Den här soliga men svala kvällen var tydligen vigd för bra löpning.

Efter 12 kilometer var jag i Skövde, och då hade sträckan snittats i 4:50-tempo. Sprang samma sträcka hösten 2017 - då i fina 5:09-tempo (som jämförelse). Första milen gick på 48:42 i dag. Men den bästa milen gjorde jag mellan 2-12 km: på 47:48. Personligt årsbästa alltså. Ursäkta alla siffror - men jag blev lite glad över detta. Det har blivit några årsbästa i år - men jag är nog snart nere på jorden igen ska ni se... ;)



Löpträningen kilometer för kilometer. De första 6 km i uppförsbacke...


Kommentarer

Populära inlägg

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet

Långlöpning i Tibro