Sommaren är kort!

Högsommarvärmen är här och det känns gött att få en dos av den när man fortfarande har semester. Just i kväll sitter jag ute på balkongen, med datorn i mitt knä, och bara tar in av det sommarkvällen bjuder på. En ljum stilla vind, fågelsång och stadens brus. Nån mil bort ser jag silhuetten av en luftballong som långsamt drar sig bort. Det är helt enkelt en helt underbar kväll...





När klockan blir tio i kväll ska jag möta min äldste son. Han ville köra ett träningspass ihop när det blivit lite svalare ute. Planen är en promenad och jag ska se om jag kan få med honom på en liten pulshöjare på Billingens sluttningar. Själv körde jag löpträning med några korta backintervaller just som det var som varmast ute. Tänkte att man måste väl kunna träna i alla former av väder - även om det är bland det värsta jag vet när det är så varmt som nu (25 grader eller mer + sol). Höll mig dock i skuggan under själva intervall-delen. Ändå var det väldigt svårt att maxa i de 40-sekunders intervaller jag körde.


Mitt VO2Max har gått upp igen. Pendlar en del. Tar det inte på så stort allvar men ska vi säga 54 innan Midnattsloppet?


I går samlade jag ihop 13 kilometer på små och stora stigar. Sprang uppe på Billingen och sedan utmed sluttningen nedför och hemåt. Det blev också ett bra pass. Nyttigt för musklerna att träna på ojämnt underlag. Detta och dagens pass var oerhört svettiga - men nu är ingen löpning inplanerad förrän på söndag. Vi får väl se hur vädret är då. Är det högsommarvärme blir det nog inget långpass. Då får det räcka med någon mil eller så. Om det inte blir sent på kvällen då...

Ha det bra i sommarvärmen nu allihop. Ta till vara på de fina dagarna, för som Tomas Ledin sjunger - "Sommaren är kort..."

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet