Orkar inte springa långt...

Jag är tydligen ingen långlöpare! Upp till tre mil har gått bra förr - i dag blir det riktigt jobbigt redan efter ett par mil. Allt därutöver blir mest en plåga. I natt körde jag ett långpass. Allt kändes bra fram till 19 kilometer ungefär - sen började det ta emot ordentligt. Benen blev stumma, det gjorde ont i vaden och i knät - och på det tog orken slut. Kan förklaras med att jag hade hållit igång hela dagen. Vid lunchtid hade jag nämligen tagit motorcykeln till Jönköping, där jag solade och badade och käkade räkmacka uppe på Tabergstoppen. Jag var rätt så trött när jag kom hem vid tiotiden på kvällen, och inte mindre trött då jag gav mig ut en stund senare...


Efter 24 km nattlöpning

Beachen i Jönköping. Närmare 30 grader varmt i luften och minst 20 grader varmt i vattnet.

Räkmacka med utsikt från Tabergstoppen


Men jag fick ihop 24 kilometer. Den sista biten var riktigt jobbig och tog sin tid att avsluta. Det fanns ingen ork kvar för någon mer löpning då jag var klar... Nu funderar jag på hur jag ska fixa 18 kilometer till. För ska jag klara av ett maraton den sista augusti i år är det just vad som krävs. Har ju inte anmält mig än - och just nu är jag väldigt tveksam till sträckan. Kanske får duga med en halvmara?

Men jag ska testa är att springa 35 kilometer innan jag bestämmer mig. Fast det måste ske snart! Min strategi är att blanda långsam löpning med gång. Kanske springa en mil först och därefter blanda gång med jogg, och göra det innan kroppen säger ifrån. Därefter får jag ta mitt beslut om det blir hel- eller halvmara i Helsingborg den 31 augusti...


Hittade några bilder från Kraftprovet i Trollhättan på deras hemsida. Jag är klädd i neongrön tröja och med nummer 1266 på bröstet. Bilden här är från starten. Bild: Kraftprovet

Just sprungit över Oscarsbron. Bild: Kraftprovet

Strax innan mål - jag kände mig nog ungefär lika suddig som jag är på bilden... Bild: Kraftprovet

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet