Långsamma fem kilometer

Hej igen,

Hög av min snabba femma har resten av veckan känts riktigt bra. Vi har ju haft kanonväder dessutom - och det vädret tog jag till vara på under gårdagen. Efter förmiddagens sömn, nödvändigt efter tolv timmars nattjobb, solade jag en stund på balkongen och sen var jag och Selma ute i nästan två timmar. Vi gick inte hela tiden utan hade en riktigt lång och mysig kaffepaus i solskenet. Alldeles lagom i värmen. En bra lördagseftermiddag innan nästa nattpass helt enkelt...

Men nu är det söndag och på träningsprogrammet står fem kilometer lätt löpning. Gött med lite lättare löpning efter två korta men tuffa löpträningspass den här veckan. Det är viktigt att variera träningen och inte köra alltför långt eller hårt vecka efter vecka. Det ökar risken för skador eller att man helt enkelt tröttnar.

Dagens femma blev en historia med låg puls. Höll igen medvetet - och när jag ansträngde mig för mycket skrek pulsklockan åt mig att lugna mig. Och jag lydde såklart. Det blev en fin tur hemifrån via Käpplunda park, Norrmalm, Högskolan, Skolgatan och till Ica Kvantum (där jag avslutade med att äta en gratisbanan). Det var en het runda. Kvicksilvret hade letat sig upp till nästan 30 grader och jag var glad att det var ett så lätt pass på programmet i dag.

Nu har jag handlat, svalkat mig med kalla drycker och en iskall dusch. Är redo att åka till jobbet och göra mitt sista arbetspass innan semestern. Så himla gött det ska bli!!!


Juice med is var galet gott efter det heta löpträningspasset. Vad månen har med det hela att göra vet jag inte...

Kommentarer

Populära inlägg

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro

Ångestfyllda SLA-loppet