Kämpigaste träningspasset på länge!

Efter nattens jobb var det skönt att få krypa ned i sängen och sova ut på förmiddagen. När jag vaknade till vid lunchtid var det dimmigt ute men ingen nederbörd. Hela natten hade vi dragits med regn, så det var ett välkommet uppehåll lagom till jag skulle ut och löpträna. På schemat stod tröskelträning - med fyra intervaller á tre minuter och 20 sekunders återhämtning efter varje. Fy tusan vad jobbigt det var! Det var en trött och oinspirerad Jan som startade löpningen 14 minuter efter uppstigningen ur sängen - men jag gav ändå vad jag hade för dagen. När tröskeldelen var klar infann sig en underbar känsla - jag hade överlevt. Detta var bland de jobbigaste löppassen jag gjort på länge, å ändå var det ju inga långa intervaller precis. Men det är ju just den här typen av träning man behöver för att utvecklas... [Läs mer om träningspasset här]


Efter dusch och lunch tog jag mig till Salong Vasa för en timmes massage. Nacke, axlar, rygg och ben fick sig en rejäl genomkörare. Känns riktigt bra i kroppen nu. Träningen och massagen fick mig att piggna till ordentligt. Tröttheten är borta och inspirationen är tillbaka. Ska nog klara av att jobba en natt till + köra alternativ träning i morgon... Hård träning ska inte hålla på för länge - men den gör underverk!

Mina svarta Asics får hänga med ett tag till, nu när jag "trappar upp" träningen...



Kommentarer

Populära inlägg

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro

Ångestfyllda SLA-loppet