Nu e det rena natta...

Vilken träningsdag det blev! Jag som egentligen bara hade tänkt ta det lugnt hela dagen, gick istället en långpromenad med Selma, sprang tuffa intervaller på löpbandet och körde ett styrketräningspass efter det. Så himla gött det var!


Bilder från dagens promenad. Det blev många höjdmeter på promenaden. Över 100 innan jag nådde hit, till Hållsdammen på Billingen, där skidåkning på det nya multispåret och fiske var två populära aktiviteter.

På upptäcktsfärd. Det syns kanske inte så noga på bilden - men det stupar rejält nedför här. Vi vände...


Nya multispårets sträckning når ända till Nya Brandtorpsvägen i Skövde. Här har man inte lagt på någon konstsnö än men jösses vilken nedförsbacke längdskidåkarna kommer mötas av här! Den skjuts man får utför...


(Backen sedd nedifrån)

...kommer att behövas när den nyanlagda "Caterpillarbacken" tar vid omedelbart efter. Dessa två backar kommer vara perfekta för olika sorters löpintervaller. Det vattnas redan i munnen på mig! ;) 

"Caterpillarbacken" blir fin att träna lång, jobbig backe i.


På eftermiddagen käkade jag och vilade en stund, för nu har min nattperiod på jobbet börjat. Det innebär att jag arbetar natt resten av det här kvartalet, och inte förrän i april blir det dagtidsarbete för mig igen. Hur detta påverkar mitt träningsupplägg vet jag inte, men jag ska göra vad jag kan för att åtminstone bibehålla löpträningen tre gånger i veckan. Man blir oftast allmänt segare när man jobbar natt - men jag tror nog att det ska gå bra. Det är ju trots allt självvalt. Så i dag och på lördag och på söndag jobbar jag tre stycken 12-timmarspass. Känns riktigt bra!

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet