Behagliga SLA-loppet

Solen sken över Skövde och SLA-loppet firade tioårsjubileum. Ungefär 170 löpare var där för att springa de fem jobbiga (?) kilometerna genom stan. Själv hade jag lovat min arbetskamrat Jacob (som normalt springer lite långsammare än mig) att peppa och stötta honom genom hela loppet, och det passade mig bra eftersom jag inte alls var upplagd för att köra hårt denna förmiddag.

Jag var på plats vid SLA-huset strax före nio på morgonen, efteranmälde mig och hämtade ut nummerlapparna för oss fyra som skulle springa för Bengts Vänner. Sen värmde jag upp med nästan 14 kilometers jogg. Var tillbaka på start- och målområdet strax före startskottet brann av och fick springa ett väldigt avslappnat och skönt lopp. Jacob slet desto hårdare och jag peppade så gott det gick. Imponerande insats av Jacub som inte tränat så mycket i år...

Vi hade hoppats på en tid under 30 minuter men kom i mål på lite drygt 31 minuter. Det får vi vara nöjda med. Anna och Stefan sprang på 22-23 minuter och Anna blev sexa bland damerna - grymt! Senare på eftermiddagen träffades vi på Henrys kafé i centrala stan för en fika och massa snack om loppet. En bra lördag helt enkelt!


Bengts Vänner: Jag, Anna, Stefan och Jacob (31:11/23:03/22:29/31:10)

Har nog aldrig sprungit SLA-loppet med ett sådant leende...
Bild: Elin K

Jacob log också...
Bild: Elin K

Målgång
Bild: Elin K


Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på