En hektisk vecka!

Dags att säga hej här igen...

Det har varit en hektisk vecka med jobb och en massa spännande livsmöten. En del träning har jag hunnit med också - ett par lågpulspass i löparskorna och ett styrketräningspass på gymmet. Och massage! Den sistnämnda var riktigt go - och väldigt välbehövlig.

I tisdags skulle jag precis som i måndags jobba från lunch till kvällen. Men innan jobbet ville jag hinna med både löpträning och en lång promenad med Selma (min hund), så det blev en kombination. Selma fick sin långtur och hon fick bestämma tempot. Vi gick långsamt, vi gick fort och vi småjoggade ibland. En dryg mil blev det och hon tycktes trivas bra med det. Hon är ju inne på sitt tionde år så man får ta det lite lugnt med henne. Jag fick min träning på den här långpromenaden och summerade ihop ett bra träningspass i alla fall.

Torsdagen var sedan länge vigd för en tur till Karlstad. Därför tog jag torsdagslöpningen redan på onsdagen. Jag ville ha Karlstad-dagen fri från träning. I och för sig hade jag sneglat åt Blodomloppet som skulle gå i stan just den här dagen - men det fanns annat som var viktigare. Nåväl, onsdagens träning bestod av två bra delar: 1 - lågpulslöpning med Jacob (13 km) och därefter (2 -) styrketräning på Actic tillsammans med Anna och Jacob. Innan all träning hade jag varit hemma hos mor i Tibro och hjälpt henne, och därefter avnjutit 45 minuters massage hos Rosita i Skövde. Kanske lite fel att ta massagen före all träning  men det gjorde gott för mina skuldror, axlar och nacke.

Vad kan man säga om gårdagen Karlstad då? Jo, att den var helt fantastisk... Tack och hej för den här gången.


Full fart på Selma under tisdagens träningspass

Torsdag i Karlstad


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet