Hur är det med hälsan och kärleken?

Tja!

Den här dagen har präglats av jobb - och träningsvärk! En rejäl träningsvärk i stora bröstmuskeln och i triceps. Ändå lite gött att känna att styrketräningen i torsdags tycks ha tagit. Mindre gött med smärtan i skulderpartiet, axlarna och nacken som aldrig tycks ta slut.

Här i nacken gör det ont! :(

Ryggen har känts okej i alla fall. Problemen med den tycks vara mindre när övre partiet värker. Mina tidigare magproblem är inte heller något att orda om. Visst kan den småkrångla men det är alltmer sällan jag drabbas av svåra smärtor (som förr). Det är också gött! Jag har blivit bättre på att äta gröt på mornarna och den är nog riktigt fin för magens balans. Däremot påverkas jag negativt av vanlig pasta (tror jag). Har märkt att magen sväller upp som en ballong efter nån timma efter maten, så funderar på om jag ska pröva fullkorns- eller bönpasta istället. Se om magen mår bättre av den.

Dagens lunch på jobbet bestod av färskpotatis och sill

Godis, läsk och annat trams ska man ju definitivt hålla sig borta ifrån för bästa välmående - men det blir svårt för min del. Är inte alls motiverad för det och ursäktar mig med orden "att NÅN last ska man väl få ha". Röker inte! Och inget snus heller. Dricker väldigt, väldigt måttligt (oftast alkoholfritt), så varför inte "unna sig" lite godis? Men okej, jag ska försöka minska på det...

Men nu är det lördagskväll och jag och dottern ska käka grillat. Å lite godis efter det. Och ett glas äkta Coca-Cola. Så den här kvällen kommer gå mer i fröjdandets och frossandets tecken snarare än i det mer hälsofrämjande tecknet. Det får magen ta!

Tror ni att jag ska berätta om kärleken nu också? Okej då! Kärleken till löpningen håller i sig, även om den känns en gnutta jobbig nu i värmen. Den här veckan blir det troligtvis bara två pass. Men den håller i. ;) Någon som vill hänga med på en lugn runda i morgon kväll (söndag), så hojta till...

Tack för i dag!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro