Fyra kilometer i supervärme

Njuter du av värmen? Jag njöt av den i går men i dag jobbade jag, fast måste få lov att säga att det var inte så dumt det heller. För så länge kylanläggningarna fungerar på jobbet så är det riktigt skönt att vara där. Förutom de stunder man måste jobba utomhus förstås... Då blir det svettigt! Tog mc:n till Simsjön när jag jobbat klart. Det var riktigt skönt med ett dopp då, men temperaturen i denna normalt kalla sjö börjar nästan bli för hög nu.


Jag var nog "mest klädd" på stranden i kväll...


I går (tisdag) var det också svettigt. Sprang när det var som varmast och solen stod högt. Ansträngningen enligt Borgskalan snittades på 14 (alltså någonstans mellan "något ansträngande" och "ansträngande"). Ibland var ansträngningen lite högre än så, men då gick jag en bit. Egentligen hade jag tänkt mig en lägre ansträngning på det här passet men lurades nog av den goda känslan jag hade i början. Det blev jobbigt i värmen! Fick skjuts till en bit utanför stan och sprang sedan hem igen. Fyra kilometer var en precis lagom sträcka för mig denna varma dag.


Nöjd efter löpträningen


Om orken finns blir det löpning i morgon torsdag med (kan bli årets varmaste dag). Troligtvis låter jag pulsen bestämma då, eftersom jag har tänkt mig ett riktigt lågpulspass i de nedre regionerna av min lågpulsnivå. Tror det blir en gräns på 120bpm då. Jogg varvat med gång med 10-15 kilometer som distans. Säg till om du vill följa med. Det blir på kvällen nån gång. Lite svalare då, kanske...


I kväll tog det ett tag innan månen steg upp över molnen. Måtte det inte vara mulet på fredag kväll då en blodmåne ska stiga upp över horisonten. Med andra ord - vi har en häftig månförmörkelse att vänta oss då. Syns som mest vid uppgången runt 21:30 (Skövde).

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet