En kämpig löprunda men ett härligt bad

Hej på er! Tänkte slänga ihop några rader och bilder innan jag går och lägger mig. Det får bli några ord om gårdagen.

För kan ni tänka er - den där löprundan med ett avslutande bad i Simsjön blev av i går. Jag kom på att jag skulle åka i sista stund innan mitt arbetspass skulle börja. Rev ihop de grejer jag behövde, bytte om och satte mig i bilen och körde upp till Simsjön. Hade parkeringen vid sjön som start- och målplats och sprang en runda i skogen som var ungefär sju kilometer lång. En dryg kilometer av dessa gick på asfalt.

Det var 27 grader varmt och redan efter ett par kilometer var jag ordentligt trött. Hade nog tagit i lite för mycket från start för sen orkade jag knappt med något mer. Såklart spelade min allmänt dåliga form in, samt det faktum att jag inte sovit så mycket den senaste tiden. Tog mig ändå igenom  det hela på 46 minuter (6:46-tempo) och avslutade alltihop med ett bad i Simsjön. Det var underbart skönt när kroppen kokade! Kunde tyvärr inte ligga i så länge, utan tog mig snabbt hem för att duscha och byta om till arbetskläder. Det blev bilen till jobbet efter det, och det är inte så vanligt för min del. Cyklar oftast, eller går. Men hörrni - den där idén med att springa upp till Simsjön får jag nog göra en annan dag. Har man något att se fram emot.

I skrivande stund är det 12 timmar långa arbetspasset avklarat och det är alltså läggdags. En stunds skön sömn väntar - kanske lite längre än gårdagens 4,5 timmar. Ställer aldrig klockan när jag jobbar natt utan litar mer på att kroppen säger ifrån när den är utsövd. Ännu en lyx som man inte kan unna sig när man jobbar dag med tidiga mornar. Hmm, borde nog jobba lite fler nätter framöver... Det är rätt najs faktiskt!

Ha det så bra allihopa! Sov gott! ;)

Tillhör kategorin "Gubbar som Lubbar"

En bild från i natt. Riktade mobilkameran åt norr när klockan var strax efter ett, då solen stod som lägst under horisonten. Norra delen av himlen blev aldrig mörkare än så här i natt. Så härligt!

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet