Kepsen Bak och Fram igen...

God söndagskväll på er!

Partiledardebatt på teve i all ära - men jag snodde på mig kepsen och löpardojorna istället, trotsade all pollen i luften och gav mig ut på en skön lågpulsrunda i den ljumma "sommarkvällen"... Nu efter löpträningen sitter jag i soffan och tänker tillbaka på dagen. En dag med en stund hos mor med städning, en sväng till affären och klippning av gräsmattan. Mitt ena öga var illrött. Jag nös oavbrutet ett tag. Jädrans pollen och pollenallergi.

Vilade en stund då jag kom hem sent på eftermiddagen. Bytte om och skulle ge mig ut på löpning. Då upptäcker jag att pulsklockan är helt urladdad (från fulladdad i fredags). Inte bra, Garmin.... Min FR 630 krånglar mycket nu! Tillagade en lunchlåda för i morgon medan pulsklockan laddade och sen stack jag ut och sprang. Vilket toppenväder att springa i! Pulsen ville jag hålla under 127bpm (68 procent av min maxpuls), vilket är riktigt lågt för mig. Fick gå ett antal gånger för att hålla hjärtslagen nere. I uppförsbackarna var det värst. Man får verkligen ha disciplin när pulsen ska hållas så där lågt. Lätt att ignorera klockans pulsvarning och springa på trots att man befinner sig över den nivå man bestämt sig för.

Sprang annars på ganska flacka delar genom Skövde. Det var först på slutet som jag samlade ihop ett antal höjdmeter. Hade jag sprungit dagens Wings for Life i det tempot jag höll nu, hade jag hunnit en dryg mil på lite över timman. Nu blev det dryg sju kilometer på 50 minuter (7:05-tempo).

Kepsen var förresten på för första gången i år, bak och fram förstås. Då vet man att sommaren är här...

Nu tar vi nya tag nästa vecka. Hoppas på ett par löpträningspass då också. Minst! Med keps! Ha det gött.



Bilden av en smågalen löpare



Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet