Träningsveckan komplett!

Då var det dags att stänga den här veckan. Lyckades med vad jag hade bestämt mig för i träningsväg - två löppass och ett styrkepass på gymmet. Peppar mig själv genom att säga "Bra gjort, Andersson!"... Haha, veckan som kommer blir nog värre. Sex arbetspass, varav ett nattpass, gör att jag kommer jobba veckans samtliga dagar. Fem av arbetspassen är 12 timmar långa. Och mitt i allt detta ska vardagen fungera också. Det är jag själv som har tackat ja till några extratimmar, så det är inget att gnälla över. Bara att köra på. Ska ändå försöka klämma in både gym och löpning i nämnda vecka - men jag får känna mig för så det inte blir för mycket. Cykel till och från jobbet blir det dock, så en del smygträning blir det ju. Vardagsmotion ni vet.


Selma ville också ha uppmärksamhet


Den här söndagen, som alldeles strax är slut, har varit en riktigt bra söndag. Bland annat så har jag varit hos min son och mitt barnbarn i Skara. Vi var ute och promenerade i det fina vädret, och hittade så småningom fram till den botaniska parken (Botan) i centrala delarna av stan. Där satte vi oss och drack medhavt kaffe och åt hemmagjord hallon/blåbärspaj som jag själv hade fixat. Det var både gott och mysigt...


Nu är det natt


Fast nu ska jag ta mig an den där viktiga sömnen, för i morgon är det som sagt arbete som väntar. Lyxar till det med sovmorgon, och börjar klockan åtta på morgonen. Sen ska jag väl få gå hem vid nio-tiden, på kvällen alltså. Jodå, måndagen är räddad! Tur att man inte har några sömnproblem...

Önskar er alla allt gott. Var rädda om er!


Vi tar en låt med nyligen bortgångne Avicii igen, va...



Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet