Spännande intervallpass väntar

Tjabba!

Nu har vi fått förutsättningarna för morgondagens intervallpass med "löpgänget". Det blir åtta stycken tvåminutersintervaller med 30 sekunders vila mellan varje. Min tanke är att hålla ett hyfsat tempo i varje intervall (kanske 4:30-tempo) men låta pulsen styra. För som jag berättat tidigare så tänker jag lugna mig så fort pulsen går över 155 slag per minut på mina träningspass. Just nu behöver jag inte ta i mer - det får komma sen när formen blir bättre. Jag ska berätta mer om hur intervallerna gick i ett inlägg i morgon. Blir spännande att se om jag ens kan snitta någon av intervallerna i tänkt tempo med tänkt puls...

Men nu är det hög tid för sängen. Ska jobba tidigt i morgon och sömnen behövs. Sängen är dessutom riktigt skön och lockar ordentligt. Förresten så har jag börjat cykla till jobbet nu. Skönt med lite rehabträning... ;)


Snösmältningen på Billingen är i full gång. Det märks inte minst i den här bäcken intill Karl Magnussons väg. Härligt!


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet