Full fart!

Rubriken sammanfattar min upplevelse av den här förmiddagen! Två promenader på Billingen med Selma, byte till sommardäck på bilen och därefter en kort löprunda i Södra Ryd (norr om Skövde). Och så elvakaffe. Inte klokt vad man hinner med ibland. Men nu väntar arbete hela eftermiddagen och kvällen, och i morgon bitti ska jag upp tidigt igen och jobba. På fredag är jag ledig i alla fall, och resten av helgen med för den delen. Ser verkligen fram emot den långa helgen.


Att vara ute i naturen är bland det bästa som finns


Dagens löpning var en ganska hård historia, med en hjärtfrekvens som låg strax under tröskelnivå. Tycker om naturen i Södra Ryd. Där finns fina spår att löpträna i, lätt kuperat och massor av små stigar som går kors och tvärs i stora delar av skogen. Det varierade underlaget är skonsamt för kroppen - samtidigt som det utmanar.  För tillfället är det torrt och fint där, med bara några få småblöta undantag. Fast de ställena är absolut inga problem att passera. Ett lätt skutt, så är det bara att trycka på igen. Pulsen på dagens pass blev ganska hög (sub-tröskelnivå) och jag sprang nog med lite högre intensitet än vad jag egentligen hade tänkt mig från början. Men till helgen ska jag köra ett pass med extremt låg puls. Har gjort det en gång tidigare - och den gången blev det mest promenad faktiskt. Behöver tillåta mig riktigt lugna träningspass emellanåt. Låg puls är också bra!

Ha det gôtt alla-hopa... :)


Snart är det alldeles grönt här

Selma



Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet