Bil vs människa, 1-0

Hej igen...

Den här veckan har börjat med två långa arbetspass och en bil som inte ville gå som den skulle. Egentligen började problemet redan i fredags kväll, men först i går kunde jag ringa verkstaden för att få hjälp.

Motorlampan hade tänts och uppmanade mig att lämna in bilen till "erforderlig service". Motorn sackade betänkligt, ja det kändes som om jag körde på bromsolja - så trögt gick det. Den svarade ungefär som min egen kropp gör just nu, då jag vill trycka på lite i löpningen, dvs inte alls!

Felet visade sig vara ett laddluftrör som hade spruckit. Turbon kunde inte jobba som den skulle, men det var snart åtgärdat av verkstaden - och nu går bilen lika bra som den gjorde innan felet uppstod. Tänk om man kunde fixa till sin egen form lika lätt. Hm, det verkar vara en betydligt längre och svårare väg för min egen del. 1-0 till bilen alltså...

God natt!



Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro