Fem kilometer dynamit

I natt sov jag i ungefär 45 minuter. Har haft fullt upp men fick ett litet brejk mitt på dagen, då tillfälle att sova gavs. Men sova fanns inte i mina tankar...

Det fick bli ett kort och intensivt löppass istället. Solen tittade fram mellan molnen och temperaturen låg på en behagligt kylig nivå. Tanken var ett tröskelpass (subtröskel) i snön och så fick det bli. Då formen är sådär valde jag två intervaller om 4+6 minuter vardera. Lite lagom så med tanke på hur trött jag var efter natten med så lite sömn.

Efter uppvärmningen körde jag igång den första tuffa delen som var 4 minuter lång. Både puls och tempo hamnade på tänkt nivå för en "subtröskel". Efter två minuters återhämtning satte jag igång nästa intervall, den på 6 minuter. Det blev en jobbigare sträcka! Oj, oj, för redan efter tre minuter kom tankarna om att ge upp. Men det gjorde jag inte och puls och tempo landade på "supertröskel-nivå". Det var bra. Nöjd med mitt träningspass avrundade jag det hela med nedvarvning. Fem kilometer dynamit...

Från en annan aktivitet i dag - promenad i Boulognerskogen. 

Kommentarer

Populära inlägg

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro

Ångestfyllda SLA-loppet