Redo för stafetten

Nu märks det att hösten är här. Körde en tur till Landvetter flygplats i dag och vädret var grått och regnigt - ja, så där riktigt höstligt ni vet. När jag var hemma igen var det skönt att lämna regnet och komma in i värmen för en stunds träning inomhus. Men jag höll mig inte torr...

I morgon springer jag Billingestafetten tillsammans med fyra kollegor från jobbet. Vad jag minns har jag inte sprungit någon stafett sedan grundskolan på 70-talet, så det här ska bli kul. Ser verkligen fram emot det. Samtidigt som man vill prestera både för sig själv och laget så känner jag mig ändå skönt avslappnad inför uppgiften. Det är ju på kul alltihop och meningen är att vi ska trivas och ha roligt ihop.

I kväll slängde jag gymväskan över axeln och gick ner till Actic - Arena Skövde. Rev av ett snabbt och lätt styrkepass och lät hela kroppen få en genomkörare. Det var gött. Tycker om att göra så före ett lopp - det får en att känna sig lite spänstigare och lite lite starkare. Minns inte när jag simmade senast men det blev faktiskt några längder i bassängen också, direkt efter styrketräningen. Så "min starka och smidiga kropp" (haha) blev ordentligt uppmjukad (och blöt) också.

Okej, nu är jag redo för stafetten i morgon...  >3k sub13min<  Just hit me!!!

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet