Gilla läget!

Ingen träning i går och ingen träning i morgon. Istället är jag hemma från jobbet med magsmärtor, illamående och orkeslöshet. Och plötsligt är det helt ovisst om hur det går med mitt deltagande i Karlstad Stadslopp på lördag...

Man blir lite deppig när man tänker tillbaka på året. Minns Winterrun i januari. Min puls var ovanligt hög vid starten och det kändes rätt snart att krafterna inte fanns. Dagarna efter loppet blev jag sjuk och var borta från all träning i 20 dagar. Wings for Life i maj. Björkpollennivåerna hade nått sin kulmen och det var 25 grader varmt. Inga bra förutsättningar för en allergiker och även här var det krafterna som inte räckte till. Och nu - dagarna innan mitt tredje lopp i år - sitter jag här med magproblem, illamående och orkeslöshet. Blir så trött!

Jag hoppas att det blir bättre i morgon så jag hinner återhämta mig något tills loppet. Lär ju inte ha samma fina form som i lördags (personbästa på 5k då) men kanske så pass att jag kan delta? Vi får se. Jag hade helt klart hoppats på mer än så. Nåväl, bara att "Gilla läget" som Tomas Ledin sjunger. "Man får ta det som en man..." Se på lite EM-fotboll kanske? :)

Slut på gnällinlägget!


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet