Dags för Solståndslöpning

I natt 00:34 infaller sommarsolståndet. Då är jag som vanligt ute och springer och detta blir den tionde solståndslöpningen i rad. Ett jubileums-lopp som dessutom kryddas med fullmåne... :)

Nattens löpning kommer bli ganska kort. Jag startar 00:14 och joggar i 40 minuter. Sommarsolståndet infaller då precis mitt i löprundan. I morgon ska jag berätta om hur det gick (om jag kommer ur den vita tvångströjan). Ett regnoväder väntas dra förbi så det kanske inte blir några fina sommarnattsbilder att presentera på bloggen direkt, men det får ni stå ut med. Kanske fångar några regndroppar på bild istället. Och fullmånen lär man ju inte ha nån glädje av heller då.

Nu är det ju inte många som är lika galna som jag, men om det ändå skulle visa sig att någon skulle vara intresserad av att hänga med i natt så är det bara att höra av sig. Det finns säkert fler tvångströjor... ;)


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet