Orange blir min löparfärg i år

Orange blir vårens och sommarens färg för mig. I måndags kväll beställde jag nya löpardojor från Igor Sport i Stockholm, i dag kom de och på fredag är det dags för premiärrundan i dem...




Efter måndagens trevliga, men leriga, löprunda på Billingeleden med Micke & C:o så var mina skor så skitiga att jag var tvungen att beställa ett par nya... Ha, ha, ha, nä så illa var det inte men jag har faktiskt känt av att skorna börjat tappa i dämpning - så det var hög tid att byta dojor, tyckte jag.

Men ska man beställa skor över nätet så vill det till att veta vad man beställer. Den här gången blev det en repris på ett par skor jag har haft samma modell av i två omgångar förut - Asics GT-2000 3. Jag gillar den skon. Lagom dämpad och sitter bra. Min första uppsättning GT-2000 höll runt 175 mil och den andra omgången cirka 132 mil. Fast jag kommer eventuellt använda dessa i samband med skogslöpning ett tag - sen får det bli ett par trailskor för dylika aktiviteter.

Jag skulle inte beställa över nätet om jag inte visste vilka skor jag beställde. Just den här modellen vet jag ju om, och från Igor Sport har jag beställt förut. Dom har alltid varit effektiva och levererat varorna snabbt - så även denna gång. Från beställt till leverans på 36 timmar är helt okej, tycker jag. Och nedsatt pris med 40 procent var det också. Har inte provat skorna än men kollat in dem och de är riktigt snygga, tycker jag. Undrar om man springer snabbare i skor med en så sportig färg?

Aja, är på jakt efter en ny långärmad tröja också - och ja - den lär gå åt orange den med. Den färgen får bli säsongens löparfärg helt enkelt. Man lär ju synas om inte annat...

Måndagens Wing for Life kapacitet/resultat:
14 kilometer på 1.26:00
 
[Måndagens träningspass omvandlat till ett realistiskt resultat i Wings for Life World Run]

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet