En bra träningsdag med dålig känsla

Det var lite kylslaget i luften, men solen sken, när jag, Stefan och Micke träffades på Billingens fritidsområde för att ta ett lugnt varv på gröna milen. Det var ett tungt pass och inte blev det mycket lättare när vi en stund efter löpningen skulle gå skidgång i slalombacken.

Micke, Stefan och Anna på kvällens skidgång. Bara 250 meter kvar...

Men jag tog mig igenom båda passen. Efter några kilometers löpning gick det lättare, även om kroppen fortfarande var väldigt tung och ovillig på att svara. Vi sprang å småpratade och kilometer efter kilometer försvann och plötsligt var vi vid Hållsdammen och hade bara några hundra meter kvar. Vi tryckte på lite extra det allra sista och pustade ut en stund på parkeringen innan vi satte oss i bilarna. Sen åkte vi ner till parkeringsplatsen vid slalombacken där Anna mötte upp.

Nya tröjan matchar naturligtvis skorna

På mina träningspass i dag hade jag på mig min nya löpartröja med långa ärmar. Dessutom testade jag vätskebältet. Båda satt bra på kroppen och fyllde sin funktion. Men att dricka samtidigt som man springer är besvärligt. Har svårt att svälja när jag är det minsta andfådd. Det får bli små klunkar...



Den sena eftermiddagens träning avslutades med ett skidgångspass i slalombacken. Sträckan hade jag mätt upp till 275 meter och höjdskillnaden mellan start och mål var 60 meter - det vill säga nästan 22 procents medellutning. Det är rätt tufft! Som "Skåla-loppet" i Norge ungefär - fast då är sträckan drygt 8 kilometer. Min trötthet visade sig här också. Orken fanns inte och i varje "uppförs-intervall" tog krafterna helt slut på nolltid. Ansträngningsnivån var jättehög men jag kunde inte pressa mig upp till några högre pulsnivåer, vilket jag hade hoppats på. Troligtvis låg inte dagens maxpuls så högt och kan hända beror det hela på att det blir mer och mer björkpollen i luften?

Det var ett trevligt pass i alla fall och Anna, Micke och Stefan var hur starka och snabba som helst. Själv kände jag mig rätt misslyckad! Nya tag och bättre känsla nästa gång...

Dagens Wing for Life kapacitet/resultat:
 21 kilometer på 1.52:00
 
[Dagens löppass omvandlat till ett realistiskt resultat i Wings for Life World Run]


Och nu var det bara 200 meter kvar...


Dagens Wing for Life kapacitet/resultat:
 3 kilometer på 0.42:00
 
[Dagens skidgång omvandlat till ett realistiskt resultat i Wings for Life World Run]

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet