Löpträning med förhinder

Löpträningen blev inte som jag hade tänkt i dag. För när jag hade sprungit nån halvmil hade min mage hamnat i sådant olag att löpning inte var lämpligt längre...

Så kan det bli ibland. Då får man göra det bästa av situationen. Jag avslutade passet med att jogga, gå och köra några riktigt korta å snabba rusningar - så kallad fartlek (hö hö hö hö) - i ishalkan på de dåligt plogade cykelbanorna. Till helheten sett blev det ett riktigt bra pass ändå. Men varför har kommunen bekämpat snön och halkan så dåligt på vissa ställen. Mellan Aspö och Lillegården var det under all kritik. Inte röjt alls. Dåligt!

Jag är ensam hemma ett par dagar och jag måste få säga att det är väldigt skönt att ha lägenheten för sig själv. I alla fall nästan ensam för Selma är hemma också. Vi har varit ute å gått en hel del i dag och fått ihop drygt två timmars promenad. Jag hade tänkt att komma ut på löpningen direkt efter andra promenaden på eftermiddagen - men jag däckade hemma och sov i drygt två timmar - med pulsbandet på...

På dagens första promenad gick vi förbi OKQ8 där jag postade presentkortet till Karlstad Stadslopp 10k. Så nu är ytterligare en anmälan till ett av nästa års lopp är klar. Stadsloppet i Karlstad är väl ett sånt där lopp då jag hoppas på att vara i god form och göra en bra tid på milen. Allt under 50 minuter gör mig väldigt glad men jag hoppas naturligtvis på att komma under 45 minuter. Det vore kul men då krävs det givetvis att jag har en väldigt bra dag.

Vi har fått lite snö här i Skövde och temperaturen har gått ner en del. Det ger vissa förhoppningar om att jag ska kunna testa mina längdskidor nån dag. Blir nog ett trevligt inslag bland allt springande och styrketränande. :)


 
 
Presentkortet till Karlstad Stadslopp som jag fick i julklapp postade jag i dag.

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet