Kroppen beter sig märkligt

Kroppen beter sig märkligt just nu. Ena stunden känner jag mig stark å frisk medan nästa stund kan upplevas som jag vore ett vrak som slagits i spillror.

Oregelbunden sömn och halvtaskiga matvanor - eller är det ett "manligt klimakterie" som slagit till kanske? Vet i tusan... Det känns inte okej hursomhelst. Kanske blir bättre efter alla helger.

Efter att ha gått en promenad med Selma (med en stel och värkande rygg) så masade jag mig ner till gymmet. Träffade Anna där och vi körde ett styrkepass tillsammans. Jag satsade på basövningar med skivstången och efter det mina vanliga bålövningar på mattan. Morgonens ryggsmärtor släppte faktiskt så gott som helt efter passet.

Resten av dagen innehöll en del pyssel hemma, promenader med hunden och vila. Nu väntar jobb på årets två sista dagar och i morgon klämmer jag in mitt sista träningspass för i år. Det blir löpning med korta och snabba intervaller. Sen ska jag med spänning summera årets och december månads löpstatistik.

En vacker soluppgång fick jag och Selma bevittna på morgonpromenaden

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet