Dödens Zon i sikte...

I dag har mina ben verkligen känts stumma. Framsidan av låren bränner fortfarande och en effektiv stretch har varit nödvändigt för lindring. Summeringen av november månad visar på distans- och höjdmeterrekord, så det kanske inte är så konstigt att det känns som det gör...

Årets tråkigaste månad för många - en bra månad för mig. Testade nya träningsupplägget för löpning och införde nya utmanande övningar på gymmet. Jag tror inte att jag sprungit över 20 mil på en och samma kalendermånad förut. Jag är ganska säker på att jag inte gjort över 2 000 höjdmeter på en månad heller. Benen har verkligen fått känna på.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så gör jag ytterligare justeringar i träningsupplägget. Ni minns kanske att en vecka kommer att fördelas enligt följande: Ett vanligt hederligt intervallpass, ett långdistanspass och ett pass med backträning. I morgon blir det vila eller ett kort lugnt pass tillsammans med sonen. Långpasset gjorde jag i går men intervallpasset med korta intervaller får vänta tills på fredag. Då är förhoppningsvis både jag och pulsklockan laddade och benen utvilade.

Skulle sitta fint med en ny pulsklocka nu förresten. Är riktigt sugen på Garmin Forerunner 630. Den verkar ha de flesta funktioner som jag vill ha. Å tänk vad man skulle kunna nörda ner sig i all statistikgodis som finns. Den kostar en hel del så det får bli till att börja spara lite. Gjorde av med en slant på ett par längdskidor i dag...

Det går en del pengar till lopp också. Nu i kväll anmälde jag mig till en riktig utmaning som jag får ta del av om ett år ungefär. Ett traillopp - Kullamannen, Dödens Zon 2016. Att springa ett lopp som  innehåller ca 1 000 höjdmeter, känns smått overkligt. Speciellt som det går i Skåne. Loppet är ca 22 kilometer långt och har uppenbarligen en riktigt utmanande bana. All backträning och trail-träning kommer att vara till stor nytta. Här blir min målsättning bara att ta mig runt och få en häftig löpupplevelse. Tiden spelar ingen roll. Kan bli hur tufft som helst... Och kul!!!



Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet