Dags för Vinterspring

Det är inte mycket till vinter än, men jag fann ändå att SOK Unden lagt ut information om nästa års Vinterspring. Jag var med på tre lopp förra vintern och det var riktigt roligt faktiskt.

Loppen går på helger och för min del betyder det vissa begränsningar. Eftersom jag jobbar varannan helg så har jag konstaterat ha en teoretisk möjlighet att vara med på hälften av loppen. Sen får vi se hur det funkar rent praktiskt. Man brukar kunna välja på flera distanser (2-15k). Distanserna är nödvändigtvis inte helt exakta, så vill man tänka att man ska springa ett kontrollmätt lopp att persa i så får man tänka om. Men loppen funkar som fina träningspass och det brukar som sagt vara ganska trevligt. Läs mer om Vinterspringet HÄR.

I går tog jag en långpromenad på Billingen med Selma och på kvällen var jag och en av mina söner ute å sprang en runda. Han har precis börjat träna så vi tar det lugnt och fint. Det blir fin kvalitetstid tillsammans och än så länge kör vi bara ett par kilometer. Ungefär på samma sätt som jag gjorde i begynnelsen av min löpträning. Och i dag var jag själv ute en runda. Två mil blev det - två tunga mil. Jag vet inte, men det känns som om kroppen kämpar med nån smygande förkylning eller nått. Det var kämpigt men jag forcerade de två milen genom att jogga och gå. Dels för att jag skulle hålla pulsen låg och dels för att orken att hålla tempo inte fanns. De första elva kilometerna i motvind - ibland väldigt stark. Men det funkade rätt bra ändå...

Nu är det helg och med den följer förhoppningsvis en del vila och ett par träningspass. Ska försöka hinna med ett besök på gymmet och löpträning i lång backe. Men först och främst gäller det att känna av hälsan å anpassa träningen efter hur den utvecklas. Kanske bara blir till att vila...




Hållsdammen på Billingen i går

På Hellnermilen - den gröna


Ännu en bild från Hellnermilen

Två mil fick jag ihop i dag

Vinterspring 2016

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet