Turisten

Ett par mils promenad har det säkert blivit i dag. Först lite rekognosering i Hässelby och sedan en del turistande i Stockholm. Följ med här så får ni veta vad jag gjort i dag...

Efter frukosten på hotellet tog vi bilen och körde till Hässelby för att spana in delar av banan. Först och främst ville jag se hur "värstingbacken" såg ut - och bilda mig en uppfattning om den. Tror den kan kännas en del om man är trött men så värst farlig verkar den egentligen inte vara. Backarna på Södermalm är mycket värre. Var även en sväng på start- och målområdet, vilka ligger en bit ifrån varann.


Startsträckan i Hässelby. I den här riktningen drar sjutusen löpare iväg i morgon...



Nåja, nu har jag förberett mig så gott det går. Inte mycket mer att göra - nu hänger allt på formen i morgon. Med dessa ord i tankarna lämnade jag Hässelby för att bli en typisk stockholmsturist.


Kista torn - Stockholms högsta bostadshus - 120 meter högt


Besökte Storkyrkan (tillika domkyrka) och Millesgården på Lidingö. Däremellan blev det en fika på Starbucks. Innan mörkret la sig tog vi en tur till Tanto och Tantolunden och sen drog vi oss tillbaka till Kista Galleria där vi åt thailändsk mat. Supergott!!! Turisten var mycket nöjd!


Typiskt turistfoto i Gamla stan?


S:t Göran och draken i Storkyrkan

Fika på Starbucks

Utställningen om Ingrid Bergman blev en bonus på Millesgården 

En av Carl Milles statyer

Några till...

Utsikt från paret Milles bostad

Trappträning i Tantolunden 


Högalidskyrkan på Söder är stor och mäktig

Food Court i Kista galleria

Kvällsmaten satt fint...


Nu är det sova som gäller för i morgon klockan 12:40 smäller det för min del. Håll tummarna för att magen och knäna håller. Jag lär ge vad jag kan och vi får se vad det räcker till den här gången. Det vore himla kul med ett personbästa i årets sista mil-lopp...


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet