Långsam på rullskidorna

Riktigt långsamt på rullskidorna var inte alls dumt! Jag blev inte trött och jag hade tid att sätta stort fokus på att hålla skidorna och benen tätt ihop. Det funkade bra och framförallt kändes det väldigt bra.

Men det här med att behärska nedförsbackar är långt ifrån min grej. Jag tycker det blir riktigt läskigt när det är brant eller halvbrant utför. I dag hade jag promenadsällskap med mig + hunden nästan hela vägen. När det var brant utför hade jag en rygg att hålla mot och på så vis bromsa upp farten. Fick också testa en lite brantare stigning på Gamla Kungsvägen också. Stakade mig upp i alla fall men det var rätt svettigt det med.

Jag tog mig alltså fram med någon som promenerade. Det var alldeles lagom hastighet. Jag kunde verkligen koncentrera mig på tekniken och hade även tankar på stavisättning och att skjuta ifrån med hjälp av att spänna magen. Jag fick det hela filmat och den korta filmen kan ni se här nedan. Döm mig inte för hårt - jag håller fortfarande på å lär mig. Fick ett par kilometer för mig själv också. Då ökade jag tempot något men var fortfarande koncentrerad på att hålla ihop benen mer än jag brukar. Det gick fint...

I kväll blev det bio. Så filmen Everest som hade premiär i dag. Den handlar om en expedition som skulle bestiga Mount Everest vilken inte slutade riktigt som man hade tänkt sig. En bra film, ett verklighetsbaserat drama långt ifrån det vanliga smetiga Hollywood-tramset. Snyggt filmat och väldigt trovärdigt. Jobbig film att se men jag rekommenderar den verkligen om ni gillar den typen av filmer.

För mina FunBeat-vänner


Missa inte detta:

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet