Fruktansvärt dålig löpning!

Ur träningssynpunkt så vill jag lägga den här dagen långt bakom mig! Jag sprang med sämsta känslan när jag tog en - vad jag hade tänkt - lätt runda i skogen. Fy tusan vad jag flåsade, stånkade och stönade. Det var inget roligt...

Upplevelsen tog mig tillbaka till 2013 - året då det mesta var jobbigt när det gällde löpning. Då var det många sådana här pass. Men jag bet ihop det året och kom igen - och jag bet ihop på det här passet och fick med mig några godbitar. Som t ex att jag fick några hyfsade kilometertider och att jag vid några enstaka tillfällen ökade farten rejält och upplevde ett väldigt fint flyt i löpningen (om än ett par korta sträckor då). Dålig löpning totalt sett - men ändå ett träningspass som väl alltid gav något?

Men nu lämnar vi det träningspasset (som mest innehöll jogg/gång/löpning om vartannat) som blev ett skitpass och blickar framåt mot nya, bättre pass. För i nästa vecka har jag tänkt att starta upp med olika slags intervallpass för att om möjligt toppa formen inför Hässelbyloppet den 11 oktober. Fast jag måste erkänna att jag är skeptisk efter dagens pass...

Kvällen ägnade jag åt att övningsköra en sväng med dottern. Det har blivit alltför sällan men vi håller oss till första stadiet av bilkörarkonsten. Hon är väldigt duktig på att köra! Grym på krypkörning och manövrering mellan trånga koner. Så tog vi en liten runda på landet också. Varvade ur lite i Ulvåker, såg solen bjuda på ett vackert skådespel över Billingen och kollade in supermånen i öster. Så vackert!

För mina FunBeat-vänner

Gröna spåret gällde - men det kändes som om det mest lyste rött...

Strax före sju kilometer satte jag mig ner en stund. Mest för bilden men även för att få lite vila.

Natten mellan söndag och måndag är det supermåne...

...men det var ganska mycket supermåne i kväll med

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet