Det bodde en zombie i min kropp i dag

Att vara som en zombie är inte så trevligt. Jag har varit en zombie i dag. Det har bott en zombie i min kropp i dag. Jag har varit så in i helsike trött, haft huvudvärk och ont i vänsterörat. Men det har funnits några ljusglimtar också...

För det första så har en av mina grabbar och hans sambo kommit hem från en två veckors lång resa till Kanarieöarna. Jag hämtade dem på Landvetters flygplats i går kväll och vi var åter i Skövde på natten. I dag fick vi tillfälle att träffas igen och prata. Vi sågs hemma hos min äldste son som fyller år i dag. Det blev fika och en trevlig stund ihop. Nu på kvällen blev det tårtkalas och film här hemma hos oss.

Jag fick en kort lucka mitt på dan också där jag klämde in ett pass på gymmet. Testade maxstyrka för första gången och jag tycker att det är ett bra sätt att träna på. Låg vikt gånger 20 repetitioner till en början ökades till mellantungt och sex stycken repetitioner för att sedan avslutas med så tungt jag bara kunde för att klara tre repetitioner. Så fortsatte jag från maskin till maskin. Men jag var lite för stressad för att det skulle kännas riktigt bra. Jag vill nog kunna avsluta med den tunga vikten i några set med ordentlig vila mellan varje. Så blev det inte i dag. Men det var kul att testa! Ännu mer spännande blir det när jag mer och mer går över till fria vikter i höst.

I morgon hoppas jag vara i form för en riktigt lång löpning. Lugnt och fint och länge... Om jag är pigg så skulle det passa fint att ge sig av tidigt på förmiddagen. Vi får se hur det blir. Mest beror det faktiskt på hur örat mår...



Tårta med kiwi = gott! :)


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet