Underbara intervaller

Jag måste bara får säga att jag är supernöjd med resultatet av kvällens intervaller i mil-tempofart. Snittade varje fyraminutersintervall i 4:23/4:25/4:23/4:23-tempo och trots den farten med en förhållandevis låg ansträngning. Tänk att ett intervallpass kan kännas så himla bra!!!

Målet från början var att hålla 4:30-tempo i varje intervall - mitt måltempo för en mil. Det kändes nästan som om jag joggade när jag sprang snabbt i dag. En helt otrolig känsla! Lite andfådd blev jag men aldrig värre än att det var lätt att klara alla fyra fyraminutare... Nu var det ju på en rund grusbana utan några höjdskillnader, och det gör ju sitt till. Men backträning fick jag ju så det räckte i förrgår.

På uppvärmningen kändes det ganska segt i benen och jag var osäker på om jag egentligen skulle klara av att hålla 4:30-tempot. Men efter att jag avslutat värmningen med några snabba stegringslopp så hade kroppen vaknat. Intervallerna kändes bekvämt ansträngande och efter passet konstaterade jag att det här var en precis lagom ansträngning efter måndagens tuffa träning. Pulsen snittade på behagliga 68 procent av max och var uppe som högst 82 procent av max. Och det på ett intervallpass!!! Jag blir imponerad av min kropp... ;) Nu blickar jag framåt mot fredagens långlöpning med låg puls. Det blir nog lite småkuperad skogslöpning då - 20-25 sköna, långsamma kilometer. Det blir nog bra det... :)

 
 
 
 

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet