Strupen upp

Det blev full fart i backen i dag. Riktigt jobbiga intervaller uppför Strupen gav mersmak. Men nästa gång blir det lite lugnare och lite längre, tror jag...

Efter uppvärmning och stegringslopp stod jag redo på Dalvägen för 12x100m uppför vägen mot slalombacken följt av Strupen upp till Billingehusbadet, totalt tio procents lutning. Sex stycken snabba med sex stycken återhämtningshundringar var planen. Startade första intervallen på asfalt och rev av den i 4:10-tempo. Sen skulle jag gå etthundra meter men klantade till det när jag av misstag tryckte på fel knapp på pulsklockan och därmed startade den andra snabba intervallen redan efter 20 meter vila. Satte fart så snart jag insåg mitt misstag - vilket visade sig på tempot: 6:20-fart. Övriga snabba gick mellan 4:10 - 4:50-fart. Jag var helt slut efter varje hundring och återhämtningen blev därför lång. Gick de hundra meterna på dryga minuten, vid nått tillfälle på nästan 1,5 minuter. Nästa gång ska jag ta det lite lugnare och kanske öka sträckan lite istället. Den totala tiden för att klara av Strupen på detta sätt hamnade runt 11 minuter. Har ett litet mål med Strupen upp 2015 - 1 320 meter med en höjdskillnad på 132 meter, sub10min.


Efter intervallerna gick nedvarvningen via skidstadion på Billingens fritidsområde. Det börjar bli allt vitare här uppe nu...

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet