Promenad, gym och kvalitetstid

God afton! I denna sena timma tänkte jag berätta lite om vad jag gjort i träningsväg i dag.

Jag sov ganska länge. Var ordentligt trött och kroppen brukar vara bra att säga till när det är dags att sova ut. Så det blev faktiskt nästan nio timmar sömn i natt, mot normala sex/sju timmar. Problemet jag har är dock att jag vaknar med värkande rygg långt innan jag är utsövd. Och på tal om min rygg - den bråkar lite med mig just nu. Minsta felrörelse och det hugger till direkt. Det är obehagligt och jag är orolig att drabbas av ryggskott. Vill inte!!!

Efter frukosten tog jag en lång promenad med Selma på berget. Vi gick i raskt tempo upp för Strupen. Från Blåbärsstigen till toppen tog det ganska precis tio minuter att gå. Bra backträning i vardagen och pulsen var säkert uppe i 130-140bpm ungefär... När jag kom hem blev det lite fika och lucköppning i min adventskalender fylld med lakrits. Mmm, jättegott!

Strax därefter bytte jag om till gymkläder och körde ett styrketräningspass, sub50. Ett snabbt kvalitetspass med andra ord! Det kändes bra, inte minst för ryggen. På kvällen träffades hela familjen och vi åt mat från Tai House tillsammans. Vi åt och pratade i nästan tre timmar. Det är så sällan det sker, så det blev en riktig högtidsstund. Kvalitetstid den här gången! Men nu blir det till att somna. Tänkte hinna med både löpning och jobb i morgon. God natt!

Selma var väldigt nyfiken på isen som lagt sig på Åsbotorpssjön 



Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet