Löpning med halkskydd

I natt kom snön och i kväll fick jag tillfälle att testa en av mina julklappar på löpturen...

Fick nämligen ett par halkskydd att sätta fast på skorna. Tyckte väl att jag inte behövde sådana egentligen - brukar inte halka omkull när jag springer. Vad jag tänkte när jag öppnade paketet noterades nog för i morse fick jag så kommentaren som störde mig än mer: "du tror väl inte att jag har köpt dessa åt dig för att jag tycker du är gammal, eller så?", vilket jag i min vildaste fantasi aldrig trott!!! Men nu kom tvivlen. Det kanske var så att jag fick dem just för att familjen tycker att jag börjar bli gammal och skröplig å av ren omtanke tänkte att farbror kanske behöver just sådana på fötterna. Väste fram ett tyst "HMPF" - så där som gamla gubbar brukar göra...

Nåja, nu i kväll gav jag mig ut i kylan (-11 grader) och sprang på de snöbeklädda cykelbanorna. Det var lite ovant att springa med halkskydden på. Men jag halkade inte omkull. Det blev en runda på sex kilometer och jag hade redan innan bestämt mig för att löpturen bara skulle kännas bra och vara helt utan ansträngning. Pulsklockan skulle dessutom vara osynlig och utan varningar för hög puls. Helt fri löpning men med dess fördel att jag kunde kolla in all data efteråt.

Snön kom till Skövde i natt

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet