Anmäld till Midnattsloppet Sthlm 2015

Jag vet inte om man kan kalla en arbetsdag med massor av rörelse för en vilodag - men nån traditionell träning har det inte varit för min del i dag. Bara jobb innehållande några timmars cykling och gång. Eller ska vi kalla det träning ändå? Betald träning!

Det blev ju en form av "vardagsmotion" även om det var helg. Det känns i kroppen, speciellt i benen, efter en helg med mycket "stå och gå" i dåliga skyddsskor på stenhårda golv och i tunga trappor. Men jag antar att det ger en hel del också. Det härdar! Men just i dag hade jag möjlighet att använda cykeln en hel del - och det gjorde jag. det sparar lite på benen.

Någon löpträning är inte tänkt förrän på onsdag. I morgon blir det på sin höjd ett par tre hundpromenader och på tisdag har jag tänkt mig ett pass på gymmet. På onsdag blir det nån form av löp-intervaller och på fredag förmodligen ett styrkepass på gymmet igen. Veckan kommer att avslutas med ett långpass i nått löpspår någonstans. Vore kul att åka till ett ställe jag inte har varit på förut. Veckan därpå börjar uppladdningen för TunnelRun den 22 november på allvar. Med mjölksyrahöjande hårdträning.

I går öppnade förresten anmälan för de olika Midnattsloppen 2015. Loppet i Stockholm tycker jag faller under kategorin "Sveriges roligaste lopp", så jag anmälde mig dit. Stämningen där är oslagbar! Skulle vilja anmäla mig till Göteborg, Helsingfors och Malmö också - men jobbet gör det svårt - så om inget förändras så blir det "bara" Stockholm. Det är ingen bana man satsar på personbästa, men är jag i form försöker jag nog ta "mitt banrekord" (49:22) i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet