Jag är anmäld till Göteborgsvarvet 2015

Inför Midnattsloppet Malmö hade jag lovat min omgivning att jag återigen skulle anmäla mig till Göteborgsvarvet 2015 om jag sprang in på en tid under 47 minuter i Malmö. Det trodde jag aldrig att jag skulle göra - men det gjorde jag - och nu är jag anmäld till både Göteborgsvarvet den 23 maj och Seedningsloppet i Skövde den 26 oktober (2014). Som man bäddar får man ligga.

Årets resultat i Göteborgsvarvet ger mig troligtvis en plats i startgrupp 10. Min förhoppning är att kunna göra en tid under 50 minuter på Seedningsloppet och då kanske hamna i nån av grupperna före Volvo och Västra Götalandsregionen. Kan jag göra milen på 48 minuter så har jag chansen att hamna i grupp 5 - vilket ju vore kanon. Då startar man ju ihop med ett gäng som springer ungefär lika fort. Jag har faktiskt satt upp ett tidsmål för Göteborgsvarvet också: Sub110! Som jag känner just nu är tio minuters förbättring på 21,1k realistiskt. Hur jag resonerar i vår återstår att se...

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet