Bara lite skön löpning

Låg puls betyder för mig riktigt skön löpning. I dag kan jag LÄTT springa en mil på under timman. Och det kan jag tack vare att min kondition tycks blivit lite bättre...

Riktigt säkert får jag förhoppningsvis veta den 12 oktober - men mer om det tänkte jag berätta om i kommande inlägg här på bloggen. Och i kväll då? Jodå, det blev ett pass ihop med Anna och Jacob på Billingen. Först femman bağklänges följt av fyran åt rätt håll. Jag försökte hålla pulsen runt 140 bpm, men det var svårt. Alla höll prattempo - och prata - det gjorde vi där vi joggade fram genom skogen.

När vi var klara med 8 km dämpade vi farten lite och gick ner till jogg i gångtempo. Det gör gott för musklerna efter en träningsrunda. Totalt blev det 9 småkuperade kilometer och på en tid strax under 55 minuter. Vi hade inte haft någon brådska alls och vi var kanonnöjda alla tre - detta gäng som förbättrade konditionen nått snäpp till...

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet