Åtta kilometers fri löpning

Det är jobbhelg nu. Den här helgen innebär det att jag jobbar fredag, lördag, söndag med tolv timmars arbete per dag. Lördag och söndag med mycket rond dessutom, vilket innebär många steg och många timmar på hårda golv i halvtaskiga skyddsskor...

Efter lördagens arbete var jag riktigt trött när jag kom hem. Ville bara slänga mig i sängen och sova hela kvällen och natten. Men jag hade redan bestämt mig - jag skulle ut och köra ett löppass. Fick med mig Anna som sällskap och vi sprang på random stigar på Billingens fritidsområde tills dess vi nådde åtta kilometer. Pulsklockan var på men puls och tid var helt oviktigt. Vi sprang enbart på känsla och vad som kändes bra. Det var ganska kuperat där vi sprang och jag testade att trycka på lite extra i uppförsbackarna. Vill gärna få in både teknik och ork när det går uppför. Ett bra pass blev det! Nu är det söndag och den mesta av ronden blir per cykel. Får vila benen lite...

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet