Några dagar med bra kost...


Sedan föreläsningen om kost och träning i måndags (läs föregående inlägg) så har jag testat att äta typ som jag fick lära mig där. En vanlig dag har sett ut så här:

Frukost - Gröt med hallon och lättmjölk (alternativt en yoghurt), ett eller två ägg. En kopp kaffe om jag varit på jobbet.
Mellanmål - En frukt eller lite kvarg blandat med bär...
Lunch - Pasta/potatis, köttfärssås/korv/kött, salladsmix/kokta grönsaker/morötter
Mellanmål - Frukt eller kvargblandning. Har också ätit kaffe och kaka.
Middag - Typ som lunchen eller en enklare kvällsmat.

Och jag måste säga att jag varit väldigt mätt hela tiden och knappt känt något sötsug. Och magen är i bra form... Så, okej, nu tar jag nog med mig detta goda leverne och blandar det lite med att slarva ibland. Ett steg med balans i rätt riktning. :)

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet