Bålstabiliteten allt viktigare

Ryggskottet jag fick i början av december förra året resulterade i ett par besök hos sjukgymnasten. Nu jobbar jag på med att förbättra min bålstyrka.
Det är några ganska lätta övningar jag fått, som komplement till mitt vanliga program på gymmet. Jag har oxå kommit igång med löpningen så smått, men där är jag än så länge väldigt försiktig. Kör nått pass per vecka bara. Fyra fem kilometer som max.
Mitt senaste gympass började med 50 minuters korta, snabba intervaller på löpbandet. Mest gång - sträckan stod på 5.99 km när jag var klar. Gick över till maskinerna å körde mina nio tunga övningar där. I raskt tempo. Därefter till mattan och åtta "friövningar" där. Avslutningsvis fem minuter långsam gång på löpbandet och sen en promenad hemåt.
Känslan nu är att jag e på väg tillbaka till en ganska bra form. Bålstabiliteten är bättre - och förutom att smärtan i ryggen är mindre så känner jag mig starkare och jag vågar hoppas så smått på löpformen. Gör vad jag kan för att "hålla formen"...

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet