Tung, tung löpning...

Har kört en hel del motorcykel dom senaste dagarna. Adventure Days i Säfsen kräver sitt - och det känns i både kropp och psyke. Det tar verkligen på krafterna, så därför blev dagens löptur lite väl jobbig.

Gav mig ut från stugan och sprang på stora vägen (245:an) i riktning mot Ludvika. Det var en hel del uppför, så de tre första kilometerna blev jobbiga. Kändes skittungt i benen. Tempot var långtifrån vad jag önskar... Men dom sex gjordes på drygt 30 min iallafall. Sista biten mot stugan är brant lutande uppför. Tog i allt jag kunde dessa 200 (?) meter! Blev skönt slut när jag nådde stugan.

De få motorcyklister som satt på sina verandor, tänkte nog att "det där är en dåre - klass ett!"


Kommentarer

  1. Sprang Ni till Ludvika för att hälsa på Stuffen?

    SvaraRadera
  2. Hej herr Blad!
    Tanken fanns där men den första långa uppförsbacken tog nära nog musten ur min svaga kropp... Men jag planerar att ta motorcykeln dit nån dag i sommar. Jag hoppas verkligen att det blir av.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet