Sommarsolståndet - solståndslöpning!

En sån underbar natt, en underbart ljus magisk natthimmel. Det var vad som mötte mig denna riktiga midsommarnatt då jag tog en lätt löpning à fem kilometer...

Detta kanske blir en framtida tradition? Solståndslöpning! Tog ju en löprunda vid tiden för vintersolståndet 2011 också - och även om jag tog fel på tiden lite grann då, så blev det ganska bra den gången med.
Då sprang jag en mil. Inatt fick det räcka med en halv. Men skönt var det, och himlen hade ett härligt magisk sken. En upplevelse som är svår att beskriva i ord och bild. Inatt blir det inte mörkt. Inatt möter skymningen och gryningen varann. Det får dom göra några dagar till innan mörkret skiljer dom åt...

Nästa solstånd inträffar fredagen den 21 december kl 12:11. Räkna med att jag springer då med. Sen för jag traditionen vidare, under förutsättning att inte jorden går under just den 21 december 2012...



Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet