Ett varv i Göteborg

Nu har jag gjort det... Anmält mig till Göteborgsvarvet 2013. Trodde aldrig att det skulle finnas en chans i livet att klara den sträckan.

Men efter att kört intervaller i 17 km i Stockholm på tiden 1.50.07 så kom tanken om att det nog finns en rimlig chans att genomföra det på någorlunda bra tid. Så nu är jag anmäld och bekräftad för start! Även om målet främst är att få uppleva denna löparfest, så hoppas jag ändå på att kunna seeda in mig i en startgrupp som passar mitt tempo. Skulle vara hur kul som helst att klara av loppet på under två timmar - men jag inser ju att förutsättningarna inte är desamma när det är mycket folk på banan. Så jag lägger än så länge inget jättefokus på tiden.

Träningen blir någorlunda seriös, även under den kommande vintern (vem vill tänka på den nu?). Träningen blir inte lika intensiv som nu, men jag vill hålla igång med utelöpningen nån gång i veckan under hela året i alla fall. Får väl komplettera med löpbandet på gymmet då och då (döden enligt mig). Sprang förresten 15,5 km i går. Höll ett tempo som nog är lagom för en halvmara. Tiden blev 1.18.05 (5.20-tempo ungefär). Det känns i alla fall realistiskt att kunna slå tiden från Broloppet 2000 - då jag gick i mål på 2.46.nånting...

Min fortsatta löpträning, under denna sommar, kommer veckovis att ligga på 2-3 löp-pass (ersätts med cykling vid enstaka tillfällen) och 1-2 gym-pass. Till vintern blir det tvärtom, fler gym-pass.

I dag är det 69 dagar kvar till Midnattsloppet i Stockholm den 18 augusti och 342 dagar kvar till Göteborgsvarvet den 18 maj 2013, så det finns en del tid kvar för träning och putsning av tider (vilket jag ändå inte kan låta bli att tänka på). Och i min hjärna har nu också börjat få tankar om Stockholm Marathon 2014... Inget är omöjligt!


Kommentarer

  1. Grattis till anmälan! Kör så det ryker nu. Det kommer gå hur bra som helst. Bara nummerlappen ger ju extra energi och fart....förhoppningsvis syns vi...

    SvaraRadera
  2. Behöver nog all energi som kan uppbringas... Men det ska bli kul att få uppleva detta och det är det jag främst riktar in mig på. Sen är det väl bra om jag kan seeda in mig till en bättre startposition, slippa värsta trängseln. Ja, hoppas att vi ses. Det vore roligt!

    /JM

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet