Första inlägget!

Halloj!

Nu gäller det att hålla tungan i rätt mun... ;) Första inlägget i denna blogg som troligen mest kommer att handla om min träning, mina vandringar och kanske lite andra upplevelser. Tränar främst för att min rygg ska må bra - å för att hela jag ska må bra. Och för att jag förhoppningsvis ska klara milen på under 50 minuter nån gång i framtiden. Kanske lagom till Midnattsloppet i Stockholm den 18 augusti 2012. I mina förberedelser för detta, så pågår just nu ett egenhändigt projekt som jag kallar "En mil om dagen!". Det går ut på att ta sig fram till fots - i genomsnitt 1 mil varje dag. Det är oftast genom promenader men jag räknar givetvis in löprundor oxå (även på löpband). Detta har jag kört på allvar sen den 22 nov 2011 - och än så länge så håller det. Dagarna innan jag startade den här bloggen så va resultatet enligt följande: Fredag (16 dec) 12 km, varav 5 km lågintesiv löpning (tid: 25,45) som avslutning. På lördagen 21 km gång, och idag (söndag) blev det 19 km. Kan tilläggas att jag har ett arbete som möjliggör denna rörlighet på helgerna.

Följ mig gärna i denna blogg och på twitter (se nedan). Jag ska försöka hålla den levande genom att inte bara prata träning - men även genom att lägga till lite bilder oxå. Glöm inte att gå in och kommentera.

/JM

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet